Strategi Segmenting, Targeting, Positioning dalam Pemasaran Global
DOI:
https://doi.org/10.55123/mamen.v2i1.1614Keywords:
Segmenting, Targeting, Positioning, Global MarketingAbstract
Generally, if a company wants to get sales from the goods or services they create, it needs a process of marketing activities. Competition in the increasingly tight business world will make it imperative for every company to determine the right policies in order to be able to push the goals and desires of the company. This requires an analysis of the right strategy for the company with the STP strategy which is called segmenting, targeting and positioning. The method used in this study uses the Library Resources method, which is a method used by searching for data sources originating from library research. Segmenting strategies in global marketing by setting segment sizes, growing segments, knowing the costs of using segments, making adjustments, knowing the competitive position. Targeting strategy in global marketing by way of single market concentration, product specialization, selective specialization, total coverage. The stages of developing a positioning strategy by identifying competitive advantages, creating advantages, and evaluating the reaction of the target market.
Downloads
References
Agustim, W. (2017). Analisis Segmentasi, Targeting Dan Positioning Melalui Program Siaranpada Radio Mitra 97.0 Fm. Referensi : Jurnal Ilmu Manajemen Dan Akuntansi, 4(1), 30. https://doi.org/10.33366/ref.v4i1.514
Fitriyani, Widowati, R., & Wibowo, S. (2557). ANALISA STRATEGI PEMASARAN EKSPOR CV AMARTHA INDOTAMA DALAM MEMASUKI PASAR GLOBAL. JBTI : Jurnal Bisnis : Teori Dan Implementasi, 4(1), 88–100.
Lubis, A. N. (2004). STRATEGI PEMASARAN DALAM PERSAI NGAN BISNIS. Digitized by USU Digital Library, 1–14.
Mujahidin, A., & Khoirianingrum, I. (2019). Analisis Segmentasi, Targeting, Positioning (STP) pada Zakiyya House Bojonegoro. Prosiding Seminar Nasional Unimus, 2, 284–294.
Priangani, A. (2013). Memperkuat Manajemen Pemasaran Dalam Konteks. Jurnal Kebangsaan, 2(4), 1–9.
Rusdi, M. (2019). Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Volume Penjualan pada Perusahaan Genting UD. Berkah Jaya. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis, 6(2), 83–88. https://doi.org/10.21107/jsmb.v6i2.6686
Rusnani, R., & Andini, I. Y. (2014). Strategi Pemasaran Batik Madura Dalam Menghadapi Pemasaran Global. PERFORMANCE “ Jurnal Bisnis & Akuntansi,” 4(2), 14–25. https://doi.org/10.24929/feb.v4i2.81
Sinurat, E. J. (2009). Segment. Dictionary of Gems and Gemology, 4, 765–765. https://doi.org/10.1007/978-3-540-72816-0_19456
Wibowo, D. H., Arifin, Z., & Sunarti. (2015). ANALISIS STRATEGI PEMASARAN UNTUK MENINGKATKAN DAYA SAING UMKM (Studi pada Batik Diajeng Solo). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 29(1), 59–66. www.depkop.go.id
Wijaya, H., & Sirine, H. (2016). Strategi Segmenting, Targeting, Positioning Serta Strategi Harga Pada Perusahaan Kecap Blekok Di Cilacap. Ajie, 1(3), 175–190. https://doi.org/10.20885/ajie.vol1.iss3.art2
Peraturan Menteri Dalam Negeri No. 13 tahun 2006 tentang Pedoman Pengelolaan Keuangan Daerah
Siahaan, Maribot P. 2013. Pajak Daerah dan Retribusi Daerah. PT Raja Grafindo Persada, Jakarta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Khori Ayu Tridyanthi, Aidhawani Aidhawani, Aditya Fadillah, Adinda Sefina Annisa, Suhairi Suhairi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
Penulis mengakui bahwa MAMEN (Jurnal Manajemen) sebagai publisher yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi
Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain, seperti: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dan lain-lain. Dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada MAMEN (Jurnal Manajemen).