Analisis Target Market dan Marketing Mix 4p dalam Meningkatkan Volume Penjualan Restoran HongKongBay, Gading Serpong
DOI:
https://doi.org/10.55123/toba.v2i4.2951Keywords:
Marketing Mix, Target Market, RestaurantAbstract
This research is research regarding increasing sales volume based on the target market and 4P marketing mix at the Hong Kong Bay restaurant, Gading Serpong. The target market and 4P marketing mix implemented by Hong Kong Bay restaurants are in accordance with the target market. However, there are still several shortcomings in the 4P marketing mix because this restaurant is a new restaurant that opened at the end of 2022. The aim of the research is to analyze the target market and 4P marketing mix in increasing the sales volume of the Hong Kong Bay restaurant. This research was conducted using descriptive qualitative methods, with the data collection process carried out through interviews, observation and documentations. The results of this research indicate that the implementation of the 4P target market and marketing mix in Hong Kong Bay restaurants has not been implemented optimally and is still in the development stage and increasing sales volume.
Downloads
References
Agusinta, L. (2020). Pengantar Metode Penelitian Manajemen. Surabaya: CV. Jakad Media Publishing.
Dewinta, N. (2022, January 29). Pengertian Restoran Menurut Ahli, Jenis dan Perlengkapan yang Harus Ada Pada Sebuah Restoran
Habiba. (2023, August 15). Apa Itu Target Market dan Cara Menentukannya.
Haikal, U. (2021). Analisis Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Volume Penjualan Tambang Pasir pada CV.
Halim, I. (2022). Marketing Mix (Bauran Pemasaran).
Lestari, A. D. (2023). Analisis Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Volume Penjualan pada UMKM (Studi Kasus Pada UMKM Cake Pisang Raja Impian Tuban).
Mohamad, R., & Rahim, E. (2021). Strategi Bauran Pemasaran (Marketing Mix) dalam Perspektif Syariah.
Mujahidin, A., & Khoirianingrum, I. (2019). Analisis Segmentasi, Targeting, Positioning (STP) pada Zakiyya House Bojonegoro.
Pebriani, A. W., Sukomo, & Mulyadi, E. (2022). Pengaruh Biaya Promosi Terhadap Volume Penjualan.
Praestuti, C. (2020). Marketing Mix Terhadap Kepuasan Konsumen pada Mama-Mama Penjual Noken di Oyehe Kabupaten Nabire.
Prasta, M. (2021). Wisata Kuliner Kota Surakarta dan Strategi Mengembangkan Wisata Kuliner Kota Surakarta.
Putri, R. Y., & Nuhafizah. (2022). Gambaran Perkembangan Kemampuan Sosial Anak Dimasa Pandemi Covid-19 Di Taman Kanak-Kanak Khalifah Tarusan Pesisir Selatan.
Septiana, I., Aprianto, R., & Suyadi. (2022). Analisis Strategi Bauran Pemasaran dalam Meningkatkan Volume Penjualan pada Rumah Makan D’best Meat Hollic Lubuklinggau Di Masa Pandemi Covid-19.
Setiawan, Z. I. (2021). Pengaruh Biaya Produksi dan Biaya Promosi Terhadap Volume Penjualan (Studi Kasus pada CV. Gabucci Barokah Utama Tahun 2011-2020).
Siregar, F. R., & Imsar, I. (2022). Implementasi Marketing Mix dalam Meningkatkan Konsumen pada Cafe Hidden Tea (Perspektif Etika Bisnis Islam).
Sulniatri, S., & Fatima, S. (2022). Batang Arau: Revitalisasi Potensi Wisata Kuliner Untuk Pengembangan Pariwisata di Kota Padang (2009-2021).
Zahra, A., & Dkk. (2021). Marketing Mix Analysis Toward Sales Volume at Rm. Solideo Bahu Mall Manado MSME.
Zebua, D. F., Gea, N. E., & Mendrofa, R. N. (2022). Analisis Strategi Pemasaran dalam Meningkatkan Penjualan Produk di CV. Bintang Keramik Gunungsitoli.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Nelvina Ruth, Jennie Calosa, Sherlen Frelinsia Goh, Vivian Wijaya, Dyah Cahyasari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.