Pengaruh Promosi Penjualan dan Harga terhadap Loyalitas Pelanggan pada Usaha Angkringan Repeatfoods Tasikmalaya
DOI:
https://doi.org/10.55123/mamen.v3i4.4257Keywords:
Sales Promotion, Price, Cutome LoyaltyAbstract
This research aims to find out: (1) the impact of Sales Promotion on Customer Loyalty on Repeatfoods Tasikmalaya's Retaining business. (2) the effect of Price on Customers Loyality on the Retailing of Repeatefoods tasikmalayan. This type of research uses quantitative methods. The population in this study is a customer of the Repeatfoods Register of Lake Malaya with a total of 2550 people. Sampling technique using purposive sampling with a number of samples of 97 people. Data collection technique uses questionnaires that have been tested for validity and reliability. The analysis technique used in testing hypotheses is the technique of double linear analysis. The results of the research showed that: (1) Sales Promotion had a significant and positive impact on Customer Loyalty on Repeatfoods Lakes Listing business of 52.7% with a sign value of 0,000<0,05, and the regression coefficient had a positive value of 0.754. (2) The price has a significant impact on customer loyalty on the Repeatefoods lakes listing enterprise of 38.3% and proved with the sign value 0.000<0,05 and regression factor has a value of (-0,263).
Downloads
References
Anggraini, F., & Budiarti, A. (2020). Pengaruh harga, promosi, dan kualitas pelayanan terhadap loyalitas pelanggan dimediasi kepuasan pelanggan pada konsumen gojek. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 8(3), 86-94.
Erinawati, F., & Syafarudin, A. (2021). Pengaruh kualitas pelayanan, harga, promosi terhadap keputusan. Jurnal Valuasi: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 1(1), 130-146.
Erlangga, Y., & Madiawati, P. N. (2023). Pengaruh Promosi Penjualan, Experiential Marketing, Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Ulang Café Eskalasi Space Di Kota Bandung. eProceedings of Management, 10(5).
Griffin, M. (2000). Loyalitas pelanggan: Strategi untuk membangun dan memelihara hubungan pelanggan. Lexington, MA: Buku Lexington.
Griffin, R. E. (2019). Marketing Management. Cengage Learning.
Gunarsih, C. M., Kalangi, J. A., & Tamengkel, L. F. (2021). Pengaruh harga terhadap keputusan pembelian konsumen di Toko Pelita Jaya Buyungon Amurang. Productivity, 2(1), 69-72.
HAMALI, A. Y., & Anggriani, N. L. (2020). Pengaruh Promosi Penjualan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Handuk Pada PT Tata Pusaka Sentosa Textile Mills Bandung. YUME: Journal of Management, 3(1).
Irsyada, Z. M. Z. (2024). Pengaruh Harga, Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Mie Gacoan Cabang Tulungagung. Jurilma: Jurnal Ilmu Manajemen Indonesia, 1(1), 34-41.
Julitawaty, W., Willy, F., & Goh, T. S. (2020). Pengaruh personal selling dan promosi penjualan terhadap efektifitas penjualan ban sepeda motor pt. Mega anugrah mandiri. Jurnal Bisnis Kolega.
Kotler, Philip, dan Kevin Lane Keller. Manajemen pemasaran. 15th ed. Erlangga, 2016.
Kotler,P.,& Keller,K.L.(2016).Manajemen pemasaran (edisi ke-15.).Balai Pearson Prentice.
Maisaroh, R., & Nurhidayati, M. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas Konsumen Toko Stars Madiun 2. Niqosiya: Journal of Economics and Business Research, 1(2), 197-216.
Muriza, D. T. (2021). Pengaruh Kelengkapan Produk, Harga, Promosi dan Kepuasan Pelanggan terhadap Loyalitas Pelanggan di Ramayana Padang. Jurnal Horizon Pendidikan, 1(2), 294-304.
Marvianta, Y. A., & Xander, V. (2023). Pengaruh Promosi dan Harga Terhadap Kepuasan serta Implikasinya pada Loyalitas Pelanggan di Wedrink Daerah Jakarta. Syntax Idea, 5(10), 1812-1824.
Oliver, Richard L. "Loyalty rewards: Enhancing the effectiveness of loyalty programs." Journal of marketing 63.4 (1999): 35-54.
Reichheld, Frederick F. The loyalty effect: The hidden force behind growth, profits, and lasting customer relationships. Simon & Schuster, 1996.
Ridarti, H. F. R., & Wangdra, Y. (2023). Indonesia Pengaruh Costumer Relationship Dan Promosi Penjualan Terhadap Loyalitas Pelanggan Di PT Valco Indonesiatec: Pengaruh Costumer Relationship Dan Promosi Penjualan Terhadap Loyalitas Pelanggan Di PT Valco Indonesiatec. SCIENTIA JOURNAL: Jurnal Ilmiah Mahasiswa, 5(3)
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Syamsul Anwar, Hartanto Halim, Eman Sulaiman
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
Penulis mengakui bahwa MAMEN (Jurnal Manajemen) sebagai publisher yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi
Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain, seperti: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dan lain-lain. Dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada MAMEN (Jurnal Manajemen).