Analisis Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian pada Mehuli Kitchen Kabanjahe
DOI:
https://doi.org/10.55123/mamen.v2i2.1784Keywords:
Brand Awareness, Purchasing DecisionAbstract
This study was conducted to determine the effect of Brand Awareness on purchasing decisions at Mehuli Kitchen Kabanjahe. The type of research used in this study is quantitative, which is used to examine certain populations and samples. The study was conducted with a sample of 100 respondents, sampling using the slovin formula and data collection using research instruments. Data processing techniques using SPPS version 25. Data analysis techniques used are classical assumption test, multiple linear regression test and hypothesis test which includes t test, F test, and determination test. Based on the t test it is known that partially variable recall, recognition, and consumption significant effect on purchasing decisions at Mehuli kitchen Kabanjahe. And based on the F test that brand awareness variables include recall, recognition, purchase, and consumption simultaneously significant effect on purchasing decisions at Mehuli kitchen Kabanjahe with a percentage of influence of 66.1% and the remaining 33.9% influenced by other variables outside this study.
Downloads
References
Adrian, D., Rachman, M., Adrian, D., & Rachman, M. (2021). Jurnal Indonesia Sosial Sains. 2(2), 215–222.
Arista, A. S. (2019). Pengaruh Ekuitas Merek (Brand Equity) dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Merek Iphone (Studi kasus Mahasiswa Universitas Sumetra Utara). Jurnal Pembangunan Wilayah & Kota. https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/23974
Arlin, Deni Vavi, and Jati Imantoro. (2021). Pengaruh Kewajaran Harga Dan Perkembangan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Pembelian Sepeda Motor Yamaha Vixion Pada Dealer Lautan Teduh Di Purbolinggo. Jurnal Manajemen diverifikasi 1(2):102–10. doi: 10.24127/diversifikasi.v1i2.542.
Keller, Kevin Lane. (2003). Stratrgic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. New jersey: prentice hall.
Kurniawan, Bayu. (2020). Pengaruh Brand Equity Terhadap Keputusan Pembelian Mie Instan merek Indomie (studi pada Mahasiswa Perguruan Tinggi di Kabupaten Kendal). 7(3):476–86.
Patel. (2019). Pengaruh Brand Equity Teh Botol Sosro terhadap Proses Keputusan Pembelian di Kota Bandung. 5(1), 9–25.
Putra, S. C. (2017). Pengaruh Brand Equity Terhadap Keputusan Pembelian Produk Strap Leatherking. 2.
Suharyani, K. (2015). Produk minuman The Botol Sosro pada Mahasiswa jurusan pendidikan ekonomi Undikhsa 2015. 1–13.
Vincent Sjaklifi, P. (2020). Pengaruh ekuitas merek terhadap pembelian konsumen keputusan (studi kasus pada tokopedia e-commerce). Jurnal Internasional Ekonomi dan Bisnis Terapan, 231-243.
Ali Zakiyudin, M., & Suyanto, S. (2015). Kejelasan Sasaran Anggaran, Pengendalian Akuntansi, Sistem Pelaporan dan Akuntabilitas Kinerja Instansi Pemerintah pada Inspektorat Jenderal Kementerian Agama RI. Jurnal Riset Akuntansi & Perpajakan (JRAP), 2(01), 89–96. https://doi.org/10.35838/jrap.v2i01.99
Anggadini, S. D. (2009). PENGARUH VALUE-FOR-MONEY TERHADAP KUALITAS PELAYANAN PUBLIK. Jurnal Riset Akuntansi, 1(1), 79–95. http://rechtsvinding.bphn.go.id/artikel/ART 5 JRV 4.1 WATERMARK.pdf
Aseh, Suryaningsih. (2020). Problematika Penyaluran Bantuan Langsung Tunai Dana Desa (BLT DD) Tahun 2020.JOELS (Journal of Election and Leadership), h. 32.
Amrullah Rastiyanto, Eka. (2020).Dampak Bantuan Langsung Tunai Terhadap Ketahanan Pangan Rumah Tangga Di Indonesia. Jurnal Agro Ekonomi, Vol 38 No.2, h. 78.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Frandika Sitepu, Hendra Hendra, Dany Perdana Sitompul, Vinsensius Matondang
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis.
Penulis mengakui bahwa MAMEN (Jurnal Manajemen) sebagai publisher yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi
Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain, seperti: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dan lain-lain. Dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada MAMEN (Jurnal Manajemen).